| I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. | |
|
Auteur | Message |
---|
kazupser Pen Spinner
| Sujet: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Mer 23 Aoû 2017 - 10:24 | |
| Hi, I am kazu from JEB. I will go Rennes at September 1st, for study abroad. So I am looking for an accommodation in Rennes. For example, Homestay, apartment, studio, etc. Is there someone who helps me? Thank you.
Salut, je suis kazu de JEB. Je vais aller Rennes au 1er septembre, pour étudier à l’étranger. Je cherche donc un hébergement à Rennes. Par exemple, chez l’habitant, appartement, studio, etc.. Y a-t-il quelqu'un qui m’aide ? Merci.
(Traduction automatique, donc peut-être un drôle de mot.)
|
|
| |
Seindfu Pen Spinner
Messages : 796 Date d'inscription : 16/10/2012 Localisation : Aqua Dong-A
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Mer 23 Aoû 2017 - 10:50 | |
| oh your coming in France! this is super cool ^^ If u plan to study on year, u should try to get a room with the CROUS (centre régional des oeuvres universitaire) Some Renne's student may help you better than me, but if you have any trouble her in France don't hesitate to ask any of us her, will gladly help you ああ、あなたはフランスに来ている! これは超クールです^^ 1年を勉強する予定がある場合は、CROUS(cente régionaldes œuvres universitaire)で部屋を取得しようとする必要があります。 レンヌの学生の中には私よりもあなたを助けてくれる人もいるかもしれませんが、もしフランスで彼女が何か困っていることがあれば、私たちに尋ねるのをためらうことはありません。 Sorry for my bad japanes |
|
| |
Tidus [NN] Deus ex machina café
Messages : 1260 Date d'inscription : 01/11/2012 Age : 30 Localisation : Nice
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Ven 25 Aoû 2017 - 19:08 | |
| Hey kazu I have a french friend who's looking for an accommodation too, she already found 1 for 2 peoples Please contact me |
|
| |
Leftfinger <¨>
Messages : 3004 Date d'inscription : 28/09/2012 Age : 1024 Localisation : Dans l'espace.
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Lun 28 Aoû 2017 - 3:10 | |
| Hello Kazu, you can try to contact Gollumsk8. He lives next to Rennes and maybe he can help you !
You can find him here too : https://twitter.com/gollumsk8?lang=fr |
|
| |
Tchus Voyageur du turflux
Messages : 2762 Date d'inscription : 01/11/2012 Age : 30 Localisation : Nantes
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Lun 28 Aoû 2017 - 7:18 | |
| C'est plus moi qui pourrait l'aider pour le coup vu que je suis qu'à une heure et je peux faire le déplacement pour lui trouver un appart |
|
| |
Aaytowi2 Pen spinner - 1 Avertissement
Messages : 2324 Date d'inscription : 16/10/2012 Age : 30 Localisation : Quand
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Lun 28 Aoû 2017 - 9:20 | |
| Tache habite à Rennes sinon :3 |
|
| |
Tchus Voyageur du turflux
Messages : 2762 Date d'inscription : 01/11/2012 Age : 30 Localisation : Nantes
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Lun 28 Aoû 2017 - 10:03 | |
| - Aaytowi2 a écrit:
- Tache habite à Rennes sinon :3
abawi encore + |
|
| |
Tache Administrateur illogistique
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Lun 28 Aoû 2017 - 10:39 | |
| ouais mais là j'ai zéro temps + je pense pas être sur rennes ce week end :/ |
|
| |
gollumsk8 Pen Spinner
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Lun 28 Aoû 2017 - 16:03 | |
| Hi Kazu !
sorry i don't know Rennes at all ! Banz live there i'll ask him if he knows some stuff |
|
| |
Leftfinger <¨>
Messages : 3004 Date d'inscription : 28/09/2012 Age : 1024 Localisation : Dans l'espace.
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Mar 29 Aoû 2017 - 17:15 | |
| Oops, excuse me for the wrong information I gave |
|
| |
kazupser Pen Spinner
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. Jeu 31 Aoû 2017 - 0:05 | |
| Thank you for all.
I arrived at Paris. I have to go Rennes by September 1st, then I want to find somewhere to stay. Even if it is about a month, it does not a matter. |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes.
| |
| |
|
| |
| I'm looking for accommodation in Rennes / Je cherche un logement à Rennes. | |
|